اولین جلسه هیات مدیره جدید سازمان نظام پزشکی لاهیجان ظهر روز  ۲۴ مرداد ۹۶ تشکیل شد.

در این جلسه زنده‌یاد دکتر علیرضا وارسته به اتفاق آرا به‌عنوان رییس نظام پزشکی، دکتر مهران قسمتی‌زاده به عنوان نماینده نظام پزشکی در مجمع عمومی نظام پزشکی و دکتر الهام شاهرخی راد دبیر انتخاب شدند. همچنین معاونت‌های نظام پزشکی به شرح زیر انتخاب شدند:

  • معاون انتظامی: دکتر حمیدرضا جهان‌سیر
  • معاون آموزشی و برنامه‌ریزی: دکتر صورتگر
  • معاون پشتیبانی و رفاهی: دکتر جواد جلالی
    – امور اداری: دکتر الهام شاهرخی راد
    – امور رفاهی: دکتر جواد محمدعلیزاده
    – سایت: دکتر هادی اخوت‌‌پور
    – مدیر اجرایی: دکتر اردشیر شهریزاد
    – نماینده‌ی سازمان در جلسات شورای اداری: خانم پروین قادر

و اما اهم فعالیت‌های هیات مدیره نظام پزشکی در این مدت به شرح زیر است:

  • ابرگروه تلگرامی اعضای سازمان نظام پزشکی لاهیجان و سیاهکل برای ایجاد فضای ارتباطی با اعضای سازمان با تصویب هیات مدیره تشکیل و برای این ابرگروه منشور و قوانین مربوطه تنظیم شد.
  • کمیته پژوهشی نظام پزشکی با مسوولیت دکتر جواد محمدعلیزاده و عضویت دکتر احمد اکرامی، محمد الهامی (فیزیوتراپ) دکتر آزاده رحمتی، دکتر مهدی رضایی موید، دکتر کاظم صابر، دکتر وحید فرسیو، دکتر مهران قسمتی‌زاده، دکتر کتایون کنفی واحد، دکتر لیلا کنفی واحد، دکتر مهدیه محمدزاده و دکتر نرگس نقاش صورتگر تشکیل شد. این کمیته در این مدت برای برگزاری کارگاه روش تحقیق ۳ جلسه تشکیل داد.
  • تاسیس صندوق رفاهی- حمایتی سازمان نظام پزشکی لاهیجان- سیاهکل برای حمایت از همکاران در موارد خاص نظیر آتش‌سوزی، بیماری صعب‌العلاج و… تصویب شد و تهیه و تنظیم اساسنامه و آیین‌نامه‌های مربوطه در دستور کار کمیته رفاهی سازمان قرار گرفت و دکتر جواد محمدعلیزاده، دکتر احمد طاهرقاسمی و دکتر کاظم صابر به‌عنوان هیات موسس صندوق رفاهی انتخاب شدند.
  • با اداره‌ی بیمه سلامت در اعتراض به مطالبه وجه اضافه از سوی شرکت پشتیبان برنامه‌ی نرم‌افزاری بیمه سلامت مکاتبه شد.
  • در مورد بازرسی‎های مشترک نظام پزشکی با شبکه بهداشت و تعزیرات از مطب‌ها و دفاتر کار در لاهیجان دکتر عبدالعلی صفری، دکتر جواد جلالی و دکتر هادی اخوت‌پور به ترتیب به عنوان نمایندگان پزشکان، آزمایشگاه و داروسازان انتخاب شدند.
    همچنین برای بازدیدهای مشترک در سیاهکل نیز طی نامه‎ای از شبکه بهداشت جدول زمان‌بندی بازدیدها درخواست شد و نمایندگان نظام پزشکی در سیاهکل به شرح زیر انتخاب شدند: دکتر فاضل میرعلوی، دکتر جواد جلالی و دکتر هادی اخوت‌پور به ترتیب به عنوان نمایندگان پزشکان، آزمایشگاه و داروسازان.
  • در مورد لزوم ارسال برگه اصلی دفترچه بیمار به‌جای کپی برای بعضی بیمه‌های تکمیلی که نیاز به کندن و ارسال برگ سوم دفترچه‌ها (برگه بیمار) می‌شود، این موضوع باعث ایجاد مشکلات عدیده‌ای برای بیماران و مطب‌ها و برهم زدن رابطه بیمار و پزشک شده، از بیمه‌های پایه طی نامه‎ای درخواست شد برای رفع این مشکل کپی برگه را قبول کنند یا با چاپ دفترچه‌های ۴ برگی که یک برگ هم در دفترچه بیمار به‌عنوان سابقه درمانی باقی بماند، موضوع را حل و فصل کنند.
  • به‌دنبال کاهش تعرفههای بیهوشی از سوی دولت و اعتراضات همکاران در راستای حمایت از همکاران بیهوشی با ارسال نامه‎ای به دکتر فاضل رییس کل نظام پزشکی، برای رفع مشکلات مربوطه پیشنهاد ترجمه کامل کتاب کالیفرنیا به نحوی که خارج از وزارت بهداشت و بیمه‎ها باشد با دعوت سازمان کل نظام پزشکی از رییس شورای‌عالی، دکتر نوبخت (رییس کمیسیون بهداشت مجلس) و دکتر قربانی مطرح شد.
  • پیشنهاد استفاده بهینه از سالن همایش طبقه هم‌کف ساختمان نظام پزشکی (سالن دکتر محجوبی) به صورت کافه کتاب برای ایجاد فضایی فرهنگی برای اعضای نظام پزشکی و خانواده‌ها و فرزندان مطرح و مورد تصویب قرار گرفت. مقرر شد با صحبت با چند نفر از مهندسین طراح، طرح‌های پیشنهادی بررسی و سپس در این مورد اقدام شود.
  • در مورد نصب آسانسور در ساختمان نظام پزشکی با استعلام از شرکت‎های موجود در شهر، امکان نصب و هزینه‌های مربوطه مورد بررسی قرار گرفت تا پس از بررسی نمونه کار با شرکتی با قیمت مناسب قرارداد بسته شود. همچنین به منظور رفاه حال همکاران در همایش‌ها با توجه به نیاز موجود برای ساخت سرویس بهداشتی در گوشه‌ای از حیاط ساختمان، طرح مورد نظر پیشنهاد و تصویب شد.
  • نامه درخواست ساکنین کوی بهار بلوار مطهری لاهیجان از نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای جلوگیری از احداث ساختمان ایزوتوپ اسکن درکوی بهار مطرح شد. در نامه‎ای به دانشگاه و شبکه بهداشت لاهیجان موضوع انعکاس داده شد.
  • در مورد مشکلات پزشکان شاغل در اورژانسهای بیمارستانها که در مجمع عمومی انجمن پزشکان عمومی مطرح شده بود مقرر شد مشکلات این همکاران به صورت مکتوب ارایه شود تا در جلسه‎ای با همکاران و نماینده شهر بررسی و پیگیری شود. از جمله مشکلات مطرح شده موارد زیر بود:
    – تاخیر در دریافتی‌‌ها و کاهش انگیزه کار در پزشکان و به تبع نارضایتی بیماران
    – تعداد کم نیروی کار و ساعت کاری بالای همکاران اورژانس
    – عدم امنیت پزشکان و مخاطرات فیزیکی از طرف همراهان بیمار
    – نظارت غیر کارشناسی ویزیت بین بخش خصوصی و دولتی
  • در مورد ابلاغ معاونت درمان دانشگاه به مطبهای شبانه‌روزی برای محدودیت فعالیت تا ساعت ۱۰ شب مطرح شد. در هیچ آیین‌نامه و قانونی چنین محدودیتی مطرح نشده است. مصوب شد در صورت تکرار این نامه‌ها نظام پزشکی وارد شود.
  • در پی درگیری و ضرب و شتم پزشک کشیک درمانگاه اورژانس بیمارستان ۲۲ آبان لاهیجان در اسفند ماه ۹۶ از سوی همراهان بیمار از همکار مربوطه برای حضور در جلسه نظام پزشکی دعوت شد. وی ضمن ارایه‌ی توضیحاتی درباره اتفاق اورژانس بیمارستان ۲۲ آبان از عدم پی‌گیری نماینده حقوقی بیمارستان موضوع در مراجع قضایی شاکی بود. در ضمن در تماس تلفنی در این باره با معاونت درمان دانشگاه و مدیر شبکه بهداشت لاهیجان صحبت شد و با توجه به اینکه چنین مواردی مکرر اتفاق افتاده طی نامه‌ای از شبکه بهداشت درخواست شد ضمن لزوم پیگیری شکایت از سوی نماینده حقوقی بیمارستان، امنیت همکاران بیمارستان تأمین شود. همچنین رونوشت نامه به بیمارستان، دادگستری، فرمانداری و نماینده شهر و… ارسال شد و ضمن اشاره به درخواست خاتمه این حوادث در شهر، به لزوم همراهی مسئولین بیمارستان و حراست و پیگیری حقوقی قضایی از سوی بیمارستان تاکید شد.
    اما در جلسه‌ی ۱۹ فروردین جوابیه نامه مبنی بر خاتمه دعوی به انضمام صورت جلسه صلح و سازش در کلانتری ۱۱ به نظام پزشکی ارسال شد. با این وجود در مورد پیشگیری از موارد مشابه و تأمین امنیت همکاران پیشنهاد و تصویب شد از مدیر محترم شبه در جلسه­ای دعوت شود.
    همچنین تصویب شد هرچند ماه یک‌بار از روسای شبکه­های بهداشت در جلسات دعوت شود تا در مورد مسائل و مشکلات همفکری شود.
  • نامه معاونت درمان در خصوص انجام سونوگرافی در مطب متخصصین زنان مطرح شد. طی نامه‌ای از شورای‌عالی نظام پزشکی درخواست شد رفع اختلافات بین حرفه‌ای و تعیین حدود صلاحیت‌ها را در اولویت کاری خود قرار دهد.
  • به دنبال ابلاغ عوارض شغلی و تابلو ‎از سوی شهرداری، نامه‌ای به در مورد قوانین مربوطه و حکم دیوان عدالتی اداری در خصوص منع دریافت عوارض تابلو و… از مطب‌ها به شهرداری ارسال شد. آقای مهدی قچاق به عنوان نماینده شهرداری و آقای سرپرست به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار شهرداری به نظام پزشکی معرفی شدند. در این خصوص شادروان دکتر وارسته رییس وقت نظام پزشکی در جلسه‌ای با ایشان و رئیس شورای شهر دیدار و گفت و گو کردند. همچنین در هیات مدیره مصوب شد در مورد دعاوی و احتلافات بین شهرداری و نظام پزشکی با یکی از وکلای با تجربه مشاوره شود.
    در این مورد پس از پی‌گیری‌های انجام شده و جلسات دکتر وارسته با رییس شورای شهر موضوع عوارض شغلی منتفی اعلام شد اما در مورد عوارض تابلوهای روی پایه‌ در معابر باید عوارض مانند سایر صنوف پرداخت شود. مقررات تابلوها (سایز، رنگ و… ) به شهرداری ارائه شد و در مورد تعرفه تابلوها مقرر شد در جلسه‎ای با مهندس جنابی و آقای سرپرست در مورد نرخ آن به تفاهم برسیم.
    همچنین مقرر شد در مورد نرخ تعرفه از شهرهای دیگر، سایر صنوف (مثلاً اصناف، وکلا و مهندس‌ها) استعلام شود.
    • انتخابات هیات رییسه سازمان نظام پزشکی لاهیجان- سیاهکل در ظهر روز پنجشنبه ۹۷/۲/۲۷ با حضور تمامی اعضای هیات مدیره این سازمان انجام شد و دکتر مهران قسمتی‌زاده به عنوان رئیس و دکتر حمیدرضا جهان‌سیر و دکتر جواد جلالی به ترتیب به‌عنوان نایب رئیس اول و دوم انتخاب شدند.
  • در جلسه روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت برای بزرگداشت زنده‌یاد دکتر علیرضا وارسته تصویب شد:
    – برگزاری روز بزرگداشت زنده‌یاد دکتر وارسته در سالن همایش نظام پزشکی
    – نامگذاری سالن همایش سازمان نظام پزشکی لاهیجان- سیاهکل به نام دکتر علیرضا وارسته به پاس زحمات بی‌شائبه ایشان در این سازمان در روز بزرگداشت ایشان
    ساخت و نصب لوح برجسته دکتر وارسته در ورودی سالن همایش
    – ثبت روز وارستگی (سومین پنجشنبه اردیبهشت) در تقویم سلامت نظام پزشکی لاهیجان- سیاهکل برای بزرگداشت زنده‎یاد دکتر وارسته
    – برگزاری همایش علمی سالانه در روز وارستگی
  • برای برگزاری نشستی برای پرسش و ‌پاسخ در مورد تنظیم اظهارنامه مالیات بر درآمد حرف پزشکی سال ۹۶  از دکتر پورکاظمی نایب رییس کارگروه تخصصی مالیاتی شورای‌عالی سازمان نظام پزشکی دعوت شد. جلسه در ظهر روز یکشنبه ۶ خرداد در سالن همایش سازمان نظام پزشکی برگزار شد.
  • جلسه نمايندگان نظام پزشكى لاهیجان- سیاهکل با مسوولین اداره امور مالياتى لاهیجان صبح روز یکشنبه ۱۳۹۷/۳/۲۰ برگزار شد. در این جلسه که به‌منظور ایجاد تفاهم و ادامه‌ی همکاری و رفع پاره‌ای از ابهامات در امور مالیاتی اعضای نظام پزشکی در اداره امور مالیاتی لاهیجان برگزار شد، مسوولین دارایی با اعلام تمایل به ادامه‌ی همکاری با نظام پزشکی لاهیجان، ضمن تاكيد بر مجاز بودن ماليات توافقى مبنى بر افزايش پنج درصدى ماليات، اعلام کردند که تمامی اعضای نظام پزشکی می‌توانند بر اساس این توافق اظهارنامه‌ی خود را تنظیم کنند مشروط بر این‌که در طی بازرسی‌های سالانه درآمد سالانه بالاى ۲۴۰ ميليون تومان برای آنها احراز نشود، در غیر این‌صورت مازاد مالیات گزارش نشده به همراه ۳۰‎٪ جريمه مالیاتی در مورد مودی مزبور اعمال خواهد شد، که البته در سال ۱۳۹۶ چنین موردی درباره‌ی هیچ‌یک از همکاران در لاهیجان مصداق نداشته و یا گزارش نشده است.
    همچنین موديانی که در سال جاری در گروه دوم قرار گرفته‌اند، مى‌توانند با مراجعه به اداره امور مالياتى برای انتقال به گروه سوم اقدام نمایند و برای این همکاران ارسال اظهارنامه یا توافق مالیاتی پس از ۲۴ ساعت امکان‌پذیر خواهد بود.